Träning på vatten

Blue Zense Yoga & Träning erbjuder träning i olika former året runt, både individuellt och i grupp. Allt med utgångspunkt från och med fokus på individens specifika behov. Utveckla din kondition, styrka, rörlighet, snabbhet & explosivitet samt koordination & balans – utifrån ett skräddarsytt träningspass eller ett helt träningsprogram som passar just dig, dina behov, förutsättningar och mål!

För mer information om aktuella klasser, se ”Kalender”. För praktisk information, se “Bokning & priser”. Vi anordnar också specialanpassade träningsupplägg på förfrågan, varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen att höra av dig!

  • Fysträning på SUP bräda på vattnet

    Våra SUP Fys klasser

    Vi erbjuder SUP Fysklasser med lite olika inriktning. Se information om några av våra vanligaste klasser och egenutvecklade koncept nedan. Våra SUP Fysklasser är normalt sett 75 min långa för att hinna med att paddla till en vindskyddad plats och ankra upp där, genomföra klassen och sedan paddla tillbaka igen. För information om aktuella klasser, se Sommarschema i Askfatshamnen samt Kalender. För mer information om anmälan och priser, se fliken Bokning och priser. Om frågor, kontakta oss gärna!

    Vi skräddarsyr också klasser helt utifrån behov, önskemål och förutsättningar vid förfrågan! Hör gärna av dig så sätter vi ihop ett upplägg som passar just dig/er!

    SUP Fys

    SUP Fys är ett härligt och roligt sätt att träna på. Vi är på vatten vilket ger en extra dimension till träningen, då vi får jobba lite extra med vår core och balans och får en härlig naturupplevelse som bonus, oavsett väderlek. Vi paddlar en sträcka som uppvärmning, ankrar upp och tränar styrka, balans, uthållighet och kondition med vår egen kropp som redskap på SUP brädan. Alla tränar efter sin egen förmåga.

    SUP Fys Core

    SUP Fys Core är ett pass där vi fokuserar extra mycket på vår core. Vi utför övningarna med vår egen kropp som redskap. Vi paddlar en sträcka som uppvärmning, ankrar upp och tränar mage-, bål-, och ryggstabilitet samt att vi tränar vår balans när vi utför alla övningar på SUP bräda. Alla tränar efter sin egen förmåga. Att träna på vatten ger en extra dimension till träningen, då vi får en härlig naturupplevelse som bonus, oavsett väderlek.

  • Sommarschema i Askfatshamnen Dalarö

    Regelbundna SUP Fysklasser i Askfatshamnen

    Under sommarperioden (vecka 26-36) erbjuder vi regelbundna SUP Fysklasser i Askfatshamnen. Vi utgår från vår lokal som ligger bredvid Bistro Solsidan / bakom Hamnkontoret.

    Under vecka 26-31 gäller Sommarschemat och under vecka 32 samt 34-36 gäller Sensommarschemat. Vecka 33 har vi ett uppehåll utan klasser.

    Se sommarschema och sensommarschema till höger.

    Vid önskemål om ytterligare tider/dagar och specifika typer av SUP Fysklasser, hör gärna av dig! Vi kan också skräddarsy upplägg både för grupper och för individuella behov och önskemål.

    Våra regelbundna SUP Fysklasser i sommar

    Sommarschema vecka 26-31
    Tisdagar v 26-31

    SUP Fys kl 16.15-17.30

    Lördagar v 26-31

    SUP Fys Core kl 10.00-11.15

    Se sommarschemat i sin helhet till höger.

     

    Sensommarschema vecka 32, 34-36
    Onsdagar v 32, 34-36

    SUP Fys Core kl 18.30-20.00

    Se sensommarschemat i sin helhet till höger.

     

    Vi lägger även upp klasser löpande så håll utkik på vår facebooksida för aktuella uppdateringar: www.facebook.com/yogabluezense/.

  • SUP Fys på förfrågan – individuellt eller i grupp

    Individuell SUP Fys (Personlig Träning)

    Vi erbjuder även personlig träning med SUP Fys som grund. Träningen anpassas då helt utifrån dina behov, förutsättningar och mål. Att träna på vatten ger en extra dimension till träningen, då vi får en härlig naturupplevelse som bonus, oavsett väderlek.

    Hör gärna av dig till oss med en förfrågan!

    SUP Fys på förfrågan – i grupp

    Vi erbjuder även SUP Fys som en gruppaktivitet. Välj om ni vill kombinera det med SUP Paddling eller fokusera mer specifikt just på fysträning. Träningen anpassas utifrån era behov, förutsättningar och önskemål. Att träna på vatten ger en extra dimension till träningen, då vi får en härlig naturupplevelse som bonus, oavsett väderlek.

    Hör gärna av dig till oss med en förfrågan!

Har du önskemål eller frågor?